Man blir glad över att någon annan blir glad

Efter en stressig dag så tog jag bilen min och åkte ner till söder för att sola, när jag märker att det ligger en HUGO BOSS plånbok på solariet. det var ingen inne där.. Så klart öppnade jag plånboken för att kika om det fanns nå ID kort eller något, inget sånt.. men jag hittade ett bankomatkort med ett namn på så jag utgick ifrån de namnet, sökte runt lite på internät och tillslut hittade jag ett nummer till hennes mamma, ringde upp och sa att jag hade hittat hennes dotters plånbok och hon blev överlycklig att jag hade ringt till henne. Hon sa till mig att hon skulle komma och hämta den direkt. Hon ringde upp en stund senare och sa att hon var i närheten. Jag sprang ut med plånboken till henne - alltså mamman. Hon var överlycklig att jag hade ringt - det borde finnas fler som dig sa hon. Det håller jag med om!

Det finns folk som bara stoppar saker som dom har hittat i egen ficka! Fattar bara inte HUR man kan göra nå sånt??  Okej om det är en hundring man hittat på backen? jag mena det kan man ju inte bevisa att det är någons men en plånbok, mobiltelefoner och sånna saker  -  läman in till polisen !! eller sök upp personen själv! Dom kommer att tacka dig!

Jag fick 200 kronor av hennes mamma för allt besvär och för att jag var så ärlig! Jag behövde verkligen inte pengar för det men det visar verkligen hur tacksam hon var! Då värmer det i hjärtat att man har gjort någon så glad!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!